Alla inlägg den 2 september 2021

Av Filip Essio - 2 september 2021 11:00

Det känns som att alla i min närhet, vare sig de är i bekantskapskretsen eller vänner eller här på boggen, tar de för närvarande "nästa" steg i sitt liv. Människor runt mig eller människor vars liv jag följer här på sociala medier som är lite yngre, samma ålder eller lite äldre än jag. Graviditet tillkännages, spädbarn föds, drömpartnern är gift, en lägenhet köps eller ett hus planeras. Jag tycker att det är underbart och det är lätt för mig att vara nöjd med dem.

Men det påverkar mig också ibland. För att vara ärlig är jag inte ens säker på om jag redan är kvinna eller om jag fortfarande sitter fast mellan ungdomar och vuxna. Blir du gravid just nu? Nej, om några år, tack. Köpa en lägenhet? Ta ett lån för en lägenhet? Än mindre bygga ett hus? Vi kan och vill inte ha råd med det för tillfället. Tiden för så stora förändringar har ännu inte kommit.

Ovido - Quiz & Flashcards