Alla inlägg den 23 januari 2023

Av Filip Essio - 23 januari 2023 16:57

Vad är de bästa cykelkläderna egentligen? Det beror ju verkligen på i vilket syfte man använder sin elcykel. Jag gillar att synas ordentligt med färger i trafiken och vara funktionellt klädd för alla sammanhang. För mig finns det ett alternativ när det kommer till fritidskläder online som sticker ut rejält från resten av mängden. 


Bästa fritidskläderna

Vem har egentligen tid att få på sig lykra innan man ger sig ut på sin cykeltur. Jag cyklar till och från jobbet i Sundbyberg och då hinner jag ju nästan ta mig halvvägs innan jag fått på mig några tight sittande kläder som dessutom gör mig dyngsur av svett. Istället kör jag Revolution Race från topp till tå med en cykel hjälm från Hövding. Den stora fördelen är att i kombination av min elcykel så blir jag inte svettig och behöver inte heller byta om. Kläderna från Revolution Race funkar i mitt arbete som IT konsult. Och älskar att färgerna är så pass att man syns i trafiken. 


Av alla de fritidskläder jag köpt online genom åren så måste jag säga att de här sticker ut pga de låga klimatavtrycken. Kläderna är ju svenska och skeppas inte runt över hela jordklotet som jag förstått det. 


Kläder som funkar i inflationstider

De här tiderna så är det många som undrar hur man kan spara pengar. Ska man behöva handla allt på H&M och sänka sin levnadsstandard? Jag har alltid satt kvalitet först i mitt liv. Ett sådant kvalitetsbetyg måste jag ge Revolution Race som kapat mellanhänder och säljer allt på sin hemsida direkt. Bolaget är startat med helt klar rätt syfte av kunniga inom branschen som saknade utbud. Det är rätt tanke och syns tydligt i deras produkter. 


Lösningar som jag är väldigt nöjd med när det gälller RevolutionRace: 

  • Byxor som typ aldrig bli blöta
  • Vattentäta jackor i flera skal
  • Snygga skor som även funkar i vardagen

Jag köper aldrig saker på infall och handlar förbrukningsvaror sällan men om några år när mina fritidsbyxor som jag har i princip varje dag borde bli slitna så kommer jag definitivt komma tillbaka till Revolution Race. Roligt med ett svenskt bolag helägt av svenskar som man kan använda.


För att komma tillbaka till början av artikeln så använder jag helt enkelt bara fritidskläder som är snygga istället för fula cykelkläder då utseende och komfort är viktigt. Man cyklar ju för att ta sig någonstans och göra någonting i min värld. Annat är det om man tränar för tävlingens skull men antar att det är få som tävlar i cykel i Sverige och vi borde se mer välklädda cyklister i allmänhet. 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards